Rensa skit!

Tar en paus i rensandet.
Började rensa bland alla lådor i källaren, en jävla massa skit är precis vad som finns i dessa lådor!
Några små roliga saker dyker ju upp, så som Grynets bok. Haha, är jävluskt roligt och läsa vad man skrev om sig själv i 14 års åldern. Säger bara att det är tur att man inte tänker, tycker och gillar samma saker nu som då!
Efter alla mina flyttar under dom få åren jag bott i Västmanland har jag rensat varje gång, men på något konstigt vänster så lyckas jag ändå ha kvar all skit. Men den här gången ska fan allt skit bort, och det som väl blir kvar ska packas ner fint! Ger mig själv en smäll i bakhuvudet för all skit och oordning.

Ikväll blir det mys i soffan med Wiggo :)
Ska gör "efterrätt", precis så heter den goda efterrätten jag ska äta.
Olika sorters frukter som man skär i små bitar, lägger det lite huller om buller i en form, sen på med en MASSA vitchoklad. Sen är det bara att köra in det i ugnen. Vips så är det färdigt! :) MUMS!

Ska fortsätta ha en liten paus, vilket innebär att vila sig i soffan.

//Unni


Kommentarer
Postat av: Åsa

så du ska äta en gino =)

2010-05-29 @ 17:54:14
Postat av: Hanna

Hej Unni!

Tack så jätte mycket!

Hur har du och Wiggo det? Är inne och kikar på din blogg ibland, det är roligt att följa er



Känner igen det där. Både med kommentarer och med vänner som slutar höra av sig. Tråkigt att höra att det inte blir bättre när barnet är fött.



Förstår inte grejen med att inte kunna umgås en kväll bara för att de dricker alkohol. Självklart finns det gränser för vad man kan göra nu när man är gravid och sen efter att barnet är fött; men att umgås med vänner som dricker hör inte dit.



Det var lite det jag trodde, att det inte skulle bli bättre sen heller. Men det var ändå värt att fråga.



Hur är det nu då, på vänner-fronten? Har folk börjat höra av sig igen? Har det kommit nya bekantskaper in i bilden efter Wiggo? Och hur ofta frågar någon om du vill följa med ut, antingen för att ta ett glas utan barn eller gå promenad med dig och Wiggo?



Det är lite trist att man hamnar utanför när man absolut är kapabel att gå ut och roa sig, men folk tar för givet att man sitter hemma och virkar.



Får helt enkelt starta en gravid-mamma-grupp och göra galna saker bara vi hehe..



Tack för din kommentar!

Härligt med lite respons!



Och tack igen för gratulationen !

Det värmer!



Hoppas ni får en trevlig helg, och att vo hörs snart igen!



Kramar!



(svarade både här och i min blogg, var inte säker på att du skulle få svaret annars).



Måste tillägga att det är lite roligt att gå tillbaka och läsa anteckningar mans krev när man var mindre :)

Hade själv en dagbok som jag skrev flitigt i. Läste den för några år sedan och där står det om en dans vi hande i 6:an.

En kille som hette Per bjöd upp mig och jag hade kommenterat detta, något i stil med:

"Jag satt och tittade ut över golvet när jag ser att Per går mot mig. Han frågar om jag vill dansa och jag svarar ja. Han leder mig ut på dansgolvet och de slår igång en tryckare. Vi dansade flera låtar och efter 3:e låten förstod jag att jag älskade honom"



Haha.. Kan summera hela händelsen med att kärleken på den tiden var enkel :P Tänk om det skulle vara så simpelt nu, hehe..



Kram på dig!

Och smaklig måltid ;)

2010-05-29 @ 18:49:00
URL: http://babyjourney.blogg.se/
Postat av: Unni

Åsa: Nä nu vill jag att vi låtsas som att jag kommit på denna goda efterrätt som heter efterrätt ;)



Hanna: Jag svarade på din blogg, bättre så :)

2010-05-29 @ 23:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0