Tur, det tillhör inte Unni!

Kan jag ha mer otur än så här?!
Har ju haft mycket otur med sjukdommar, så som njursten och infektioner lite här och där den senaste tiden.
Var inlagd senast förra veckan för njurarna. Och efter det så trodde jag att det var över,
för utredningen om njurarna är ju igång och jag mår bättre i njurarna.
Men så i måndags natt så smällde de!
Jag mådde hur bra so hälst måndag dag och kväll, gick och la mig med ett leende på läpparna.
Men så runt 2 tiden så vaknade jag i panik av att jag hade SJUKT ont i magen!!
Försökte med allt möjligt, gå på toa, massera magen, värktablett, mm.
Men det slutade med att jag låg dubbelvikt på badrumsgolvet och skrek.
Så det var bara att åka in till akuten, och där blev jag inlagd på avdelning 40.
Hade så ont att jag inte kunde gå eller vända mig i sängen.
Så jag fick morfinsprutor varannan timme, smärtan släppte lite i varjefall men jag var inte helt smärtfri.
På tisdag kväll så blev det akut opertion, för det visade sig att jag hade blindtarmsinflammation!
Idag äntligen har jag fått komma hem, hem till min älskade son som jag saknat nå så fruktansvärt!
Men kan man ha mer otur än så här?
Kan jag aldrig få vara frisk?
Någon som kan ge mig lite tur, nån?
Snälla?

Vill inte vara sjuk nå mer!
Vill få vara frisk och smärtfri, få vara mamma och ägna all min tid åt Wiggo!

Nu tänker jag bädda ner mig i sängen och sov, njuta av att vara hemma och känna Wiggos närhet!

//Unni


Kommentarer
Postat av: Tessan

Trist att du behövt åka på en massa saker. Men man kan vända på det och se det såhär. Hellre "små" sjukdommar än en riktigt stor. Vi brukade alltid säga så när vi var yngre.

2010-04-10 @ 08:45:19
Postat av: unni

Sant, men nu har de bara vart för mycket "små" sjukdommar. Har knappt hunni hem från sjukhuset innan det varit dags igen.

Så jag tycker de är jävulskt jobbigt.

2010-04-10 @ 12:14:26
Postat av: Frida

Hej Unni,



Usch så lessen man blir av att läsa detta!

Inte kul, inte rättvist!;(



Håller alla tummar ändå attt du inte ska råka ut för nåt mer, men, varför tog det så låg tid innan de fattade att det var blindtarmen?

Sånt tycker jag att de borde kunnat märka rätt tidigt:/



Men gott att du iaf e hemma hos din lille prins iaf



Sköt om er!



Kramar Frida

2010-04-10 @ 19:36:06
Postat av: Malin Lj - Mamma till Walter

Men Unni gumman då! Tycker verkligen synd om dig! Hoppas du får fortsätta vara frisk nu från ALLT! Kramar

2010-04-10 @ 19:44:40
URL: http://malinlj.blogg.se/
Postat av: Unni

Frida: Tack så mycket :)

Ne, de har inte tagit lång tid för dom att komma på de. Kom ju in på måndagen och redan då pratades det om att de kunde vara de. Och på tisdagen så fick dom det svart på vitt, därav operationen.



Malin: Ja de hoppas jag med!

Hoppas allt är bra med er :)

Får ta och styra upp vår barn/gravidträff snart tycker jag :)

2010-04-10 @ 23:39:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0