Han växer och växer

Igår var vi på BVC för vaccination och Wiggo var så duktig :)
Klart han blev ledsen, men det gick över ganska fort.
Så mätte och vägde vi han, och nu mera är han en stor kille.
Sist vi vägde och mätte han så blev resultatet 5580 g och 58,5 cm lång.
Idag blev visade lite mer, hela 6770 g och 63 cm lång.
Han växer så det knakar :)

På kvällen fick han feber och ont i benen, gråt och skrik ett bra tag.
Så han fick en alvedon och när den hade gjort sitt jobb så blev han lugn. :) (Tack för att alvedon finns!)
När han fått lugna ner sig och myst lite med mig så la jag han i hans säng, och han var lika duktig som dom 3 senaste kvällarna och somnade alles själv. Trodde att det skulle bli lite problem i går eftersom han hade feber och var lite ledsen. Men inte ett ljud frå han förs klockan 7 i morse. :)

Fint väder verkar det bli idag med! :)
Det betyder att det blir att öppna dörren till baksidan och låta vårkänslan och vårvärmen sprida sig i lägenheten.
Och medans den gör det så blir det lite städning och glad musik.
Fint väder betyder även att Wiggo får sova ute i vagnen, då blir han glad. :)
Och så ska jag försöka hinna med en promenad, det beror på hur mycket tid som finna kvar efter städning och gäster. För vi får nämligen besök utav G-mormor, Kirre och Wiggos mormor.

Nu ska jag leka lite med min pratglada son.

//Unni


Kommentarer
Postat av: Emmelie

Hjälp vilken stor pojke du har =) han väger ju 1kg mer och är 3cm längre än Isabella och då skiljer det ju bara 1dag mellan dem.

2010-04-14 @ 10:09:41
Postat av: Tessan

Tack, men min hårfärg är misslyckad. Eller det är meningen att det ska bli ljusare men jag får alltid denna färg :-)

2010-04-14 @ 14:36:11
Postat av: Unni

Misslyckas, det kan jag ju inte hålla med om. Du har ju lyckats as bra med färgen! Blev riktigt snyggt!

2010-04-14 @ 17:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0